Lentokone



Lentokone
Mäntyä


Lentämisestä ja painovoimasta tulikin mieleeni...

Pitkällisten kliinisten kokeiden jälkeen on kirkastunut yllättävä tosiseikka, jota konventionaalinen tiede ei ole vielä havainnut. Nimittäin: humalatila lisää painovoimaa. Tämän yllättävän ilmiön olemme omakohtaisesti kokeneet ja varmuuden saamiseksi yhä uudelleen ja uudelleen kokeen toistaneet. Tulos on ollut aina vääjäämättä sama.
Juotaessa viinaa se nousee päähän ja aiheuttaa humalan. Humala puolestaan kaareuttaa meitä ympäröivää aika-avaruusjatkumoa niin, että maapallon painovoimakenttään syntyy paikallinen poikkeama. Jaloillaan pysyminen vaikeutuu voimakkaassa humalassa ja kun tietty raja-arvo on ylitetty, käy kahdella jalalla seisominen mahdottomaksi. Tällöin ihminen on pakotettu asettumaan nelinkontin jaksaakseen vastustaa kasvanutta gravitaatiota.
On jopa havaittu tapauksia, joissa uhri on joutunut makaamaan rähmällään lattialla pystymättä lainkaan liikkumaan. Paikallinen painovoima voi tällöin saavuttaa jopa arvon 4-5 G. Samoin, jos uhri vahingossa laittaa päänsä vatsalaukun painopisteen alapuolelle, niin lisääntynyt painovoima vetää vatsan sisällön lattialle. Onhan selvää, etteivät ihmisen kurkkulihakset pysty vastustamaan tällaista vetovoimaa.
Tämä ilmiö selittää myös sen, miksi isot matkustajakoneet laskeutuessaan kentälle tulevat perä alempana maahan. Tämä johtuu siitä, että koneen takaosassa matkustajat ovat koko lennon ajan kitanneet verovapaata viinaa, kun taas koneen nokassa oleva miehistö on vesiselvä. Näin aiheutuu painopisteen siirtymä ja koneen peräosan suhteellinen painonnousu. Huomattavaa on myös se, että humalaisen pilotin pudotessa koneineen syöksyy kone kohti maata nimenomaan nokka edellä.
Paikallinen kaareutuminen voi mennä niin pitkälle, että humalainen joutuu kaareuttamansa avaruuden painovoimakaivoon, kuten mustan aukon tapauksessa, jolloin tapahtuu kaatumisilmiö. Ulkopuolisten tarkkailijoiden mielestä humalainen kaatuu, mutta tosiasiassa syöksyessään painovoimakaivon pohjaa kohti maanpinta tulee vastaan, johon sitten likistytään, kuten sanottua, jopa 4-5 G:n kiihtyvyydellä.
Koska kaareutuminen on humalatilan aiheuttama, painovoima-anomaliat saattavat päättyä dramaattisesti, kun humalaista, joka pusertuu 4 G:n kiihtyvyydellä maata vasten, ravistelee ja herättelee, tapahtuu valpastumista jonka seurauksena kaareutuminen loppuu ja humalainen pystyy nousemaan ja toimimaan normaaliavaruudessa, ainakin hetkellisesti. Kaareutumisilmiöt ovat voimakkaita kun humalainen on liiketilassa, itse asiassa mitä nopeammin liikutaan sitä voimakkaammat kaareutumisilmiöt ovat. Humalaisen ollessa paikallaan painovoima-anomaliat näkyvät ympärillä olevien esineiden äkillisenä putoamisena lattialle, näin ainakin ulkopuolisen tarkkailijan mielestä, mutta kysehän on tietysti geodeettisten viivojen muuttumisesta humalaisen tajunnan läheisyydessä, jolloin lasit yms. liikkuvat näitä viivoja pitkin lattialle ja joskus jopa seinille.
Koska kyse on aika-avaruuden ilmiöistä, ovat myös aika-anomaliat tyypillisiä humalaisen läheisyydessä. Aika kulkee hitaammin humala-avaruudessa, joten ravintolassa tyypillinen ilmiö, jossa valomerkin tulo aiheuttaa hämmästystä ja epäuskoa, on selitettävissä ajan eri nopeudella humalaisen ja henkilökunnan välillä, henkilökuntahan on ulkopuolisen tarkkailijan asemassa.

Jos ulkopuolinen tarkkailija on kaukana humalaisen aiheuttamista aika-avaruuden häiriöistä, aikaerot voivat tulla hyvinkin suuriksi. Esimerkiksi jos humalainen soittaa kotiinsa ja sanoo tulevansa heti, voidaan havaita suuriakin aikaeroja, kuten useita tunteja tai joskus jopa useita päiviä, ennen kuin humalainen ulkopuolisen tarkkailijan mielestä on saapunut kotiinsa. Tämä näin, vaikka humalainen on lähtenyt heti ja on saapunut lyhintä geodeettista viivaa pitkin ja nopeasti omassa hitaammassa ajassaan.
Että sellaista...


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Totta turiset ;o) Oli kuule mielenkiintoista se reijän poraaminen kun ei ollu tarpeeksi pitkää poranterää saatavilla vaikka kuinka etsin ja en halunnu tilata kun ois tullu postikuluineen poranterälle hintaa naurettavan paljon!

JPJ kirjoitti...

Saitko kuitenkin sopivan mittaisen reiän?
Niitä pitkiä poranteriä todellakin on, mutta harvassa. Ja sellaisen voi hitsata itse (hitsata jatkoa normaaliin terään), mutta se vaatii jo laitteita ja taitoa.
Toivottavasti homma etenee! :)

Anonyymi kirjoitti...

Yllättävää kyllä, mutta sain reijän tehtyä ja meni aivan nappiin, ja vielä ilman ruuvipenkkiä :o) Tuurilla se tais onnistua mutta onnistupa kuitenkin. Kun saan tämän valmiiksi (toivotaan) niin tilaan samalla uuden materiaalin kanssa sen pitemmän terän ja heti usemman kappaleen ja kunnollisemman ruuvipenkin ! Ootko muuten koskaan käsitelly lehmän sarvea haluaisin sitä seuraavaan tekeleeseen ?

JPJ kirjoitti...

Hienoa että onnistui! Hyvään suoritukseen tarvitaan usein myös hitunen onnea.
Sarvea en ole käyttänyt, mutta kokeile rohkeasti vain. Kirjasta "Korupuukko" ainakin voit saada vinkkejä erilaisista materiaaleista, mutta toki muitakin kirjoja kirjastosta löytyy. Ja netistä.
Onnea jatkoon, mieti aina hetki rauhassa ennen toimintaa, niin hyvä tulee ;)